דצמבר 31, 2011

על איכות לא מתפשרים!?

מישהו פעם אמר שמלחמות מתחילות אך ורק כאשר התחזית לגבי התוצאה של העימות שונה לכל אחד מהצדדים. הרי לא תצא להילחם במי שלא תוכל לנצח, נכון? גם מי שיודע שלא יוכל להביס אותך לא ייצא נגדך. אני כמובן לא מדבר רק על עימות פיזי, זה נכון לכל תחום בחיים.
זאת אחת הסיבות שנשים לא מתלוננות נגד הטרדות מיניות. זאת גם הסיבה שחברות רבות מרשות לעצמן להתנהג בבריונות או פשוט בזלזול בלקוח.



הסיפור שאני רוצה לשתף לא חדש במיוחד, הוא התחיל בפסח האחרון.
אשתי ואני הלכנו לסניף של רשת אירוקה בקניון הגדול פ''ת וקנינו לאשתי זוג של משקפי שמש. היא מזמן רצתה לקנות ריי בן. לאחר אינספור התלבטויות היא בחרה את הזוג המיוחל והזמינה אותו עם עדשות אופטיות. לא משהו חריג, מספר נמוך בסך הכל - מינוס 2.5 עם צילינדר. התייעצנו עם איש המכירות, הוא אמר שהעדשות האופטיות יותר עבות מהעדשות הרגילות. הגיוני. כמה עבות? הוא לא ידע לומר, אבל הדגיש שזאת לא בעיה ואין מה לדאוג. 

 כשקיבלנו את המשקפיים - התעלפנו. תשפטו בעצמכם. סירבנו לקבל אותם - ביקשנו לבדוק איך עדשה עם כזה מספר נמוך הצליחה לתפוח לכמעט סנטימטר בעובי!
 בחנות לא היו מוכנים להתייחס לאיכות העבודה, הרי אין להם אופטיקאי במקום. המליצו לנו לדבר עם שירות הלקוחות.
המתנו מספר ימים עד שהמשקפיים עשו את דרכם חזרה ל"מרכז". בשירות הלקוחות היו מאוד אדיבים אך חסרי תועלת. המליצו "לשדרג" לעדשות קצת יותר דקות, אבל בגדול לא ראו שום בעיה גם ככה. "שדרוג" על חשבון אירוקה, זיכוי, או כל רעיון יצירתי אחר שניסיתי לעלות - לא נענה.

טוב, אין ברירה אז אין ברירה, נבלע את הצפרדע - בכל זאת שילמנו מעל 1200 ש''ח עבורם - תחזירו לחנות - ניקח כמו שהם.
בתחושה כבדה קיבלנו את הזוג הארור. מה לעשות, לכתוב למייל האדום? לאיים בתביעה? לפרסם בעיתון? לנהל קומפיין בפייסבוק? יש דברים יותר חמורים מאשר זוג משקפיים גרוע.

עם כל הבאסה, אשתי הלכה עם המשקפיים האלה ושמרה עליהם מאוד.

עברו שלושה חודשים, הגיע הקיץ. פתאום שמנו לב שהאפרכסות (האוזניות) של המשקפים "התקמטו" כמו ניילון זול. ניגשנו לסניף שלנו בקניון הגדול לברר מה אפשר לעשות בנדון. קיבלנו שתי תשובות: א) כנראה לא שמרנו על המשקפיים והשארנו אותם באוטו בשמש, ב) אין אחראיות על המוצר ברגע שהוא יוצא מהחנות!!! אפילו היה שלט כזה.

אז שוב פעם אין מה לעשות? אין לי הוכחות, אין אחראיות, נגעת - נסעת!

כשכעבור עוד חודש הבורג מחזיק את האוזנייה יצא מהמקום והלך לאיבוד - אפילו לא טרחנו לגשת לאירוקה שוב. 
פשוט הלכנו לאופטיקנה. סידרו מייד בלי חשבונית ובלי שאלות.
ואם כבר לפרגן לאופקטיקנה - אז באמת מגיע להם. כשמשקפי הראיה שלי הראו סימני התקלפות - אפילו אחרי שהאחראיות של שנה נגמרה - החליפו לי אותם בלי היסוס לזוג חדש. ככה רוכשים לקוחות קבועים!

ולגבי אירוקה - אולי אני פשוט דורש יותר מדיי.






נ.ב.: תודה לחן אידן על הפוסט הזה שהאיר בי רצון לספר את הסיפור העצוב שלי.

אין תגובות: